Wednesday, October 26, 2011

Suara Hati

Biasa , Biasa sangat situasi macam tu .

Bila , teringat semua benda lepas tak kisah lah yang senang hati bila fikir balik atau sakit otak bila ingat balik. Yang pasti , dua dua membuatkan air mata wanita aku jatuh .

Bukan apa . Ada perkara yang walau menarik macam mana pun tapi Bila tuhan dah tetapkan untuk diri ni tak sentiasa nikmatinya aku kena terima.

Mungkin , ia tidak lagi baik buat aku. Sebab tu , hargai setiap detik indah yang jadi. Sebab memang mungkin itu ''once in a lifetime.''

Aku akan ajar diri supaya segala benda yang lalu ajar aku ,tak kira baik ke buruk. Aku kena gunakannya untuk perbaiki diri.

Dan sekalipun aku ingat benda lepas dan tangisi tentang perkara tu , aku tak mahu kata , "kalaulah" , aku tak mahu mintak tuhan untuk berikan benda itu balik. Aku cuma mintak ,

"Berikan aku peluang untuk merasai perkara indah macam tu lagi atau yang jauh lebih baik. Sebab aku harus percaya , aku tak mampu tetapkan apa yang terbaik buat aku. Aku cuma mampu lakukan yang terbaik dan Allah je yang tahu apa yang paling baik buat diri aku."

4 comments:

fatimah mohd said...

nice story dik..:)

IKHLAS IN said...

Akak , kite nak share cerita nie ye .

IKHLAS IN said...

akak dena , kite nak story nie ye :)

IKHLAS IN said...

akak , kite nak share story nie ye